BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, January 27, 2010

Apabila Si Jantan Masuk Ke Dapur...

Dulu-dulu waktu aku kecik selalu aku marahkan mak aku sebab selalu suruh aku tolong die kat dapor... "Masak-Masak neh keje orang pompuan la ma..." Dan seterusnya sebijik tempeleng melekat ke kepala aku... Mama memang garang betol waktu aku kecik-kecik... (sekarang Cool je ngan adek-adek aku.. Faktor usia kot).. Dan Hasilnya sekarang baru aku tau.. Tak salah jantan belajar memasak... Bila Duduk rumah sewa neh.. Aku selalu gak la masak tok Piranha-Piranaha dalam Rumah ni.. Save Budget Sikit... (Dah la pinjaman tak dapat).. Hari Neh Aku Nak cerita pasal apa yang dimasak untuk makan malam tadi.

Nak Tau Betapa Savenye masak sendiri kat rumah sewa?? berbekalkan collection 2 hengget sorang (piranha kat umah neh ade 7 orang) aku boleh masak sop ayam Plus Fishball yang agak banyak ayamnya (Banyak gak la Dari Kedai Seberang tu) Sayur kobes.. Dan Air 3 jug... hahaha.. Kalau Makan Kat Luar Jangan Harap La Weh..... 2 hengget je kot...

Hasil Lepas masak??



Kalau Mak Aku Nampak aku hidang pakai periuk and kuali neh mampos aku kene maki..


Sop Kasi Dekat Sikit


Walaweh.....


Neh Sayur Kobesnye

Kuneng itu melaparkan

Biasa la kan jantan yang masak... Tak Tau La Sedap Ke Tak Tapi Kan... Bila Dah Di Hadap Oleh piranha-piranha neh... Sedih Aku tengok bende yang aku masak... Tak Sampai Pon Setengah Jam Mengadap.. Agaknya mereka ini berasal dari bosnia..

Sop Tadi dah dirogol Sebegini rupa...

Korang Cube bayangkan... Beras Lapan... Diulangi LAPAN Pot... Setel


Kalau Mak aku ada anak macam ni semua... Meninggal agaknya orang tua itu.. Beras Stok 18 kilo 2 minggu... mana tak meninggal...


Hurm.. Satu aksi yang korang jangan ikot... Sebenarnya rumah aku neh kekurangan pinggan... sebab tuh kitorang hidang pakai periuk je... tapi mamat neh...


Selambe je makan pakai kuali..Malas nak cakap dah... die kate minyak yang ada kat sayur tuh buat rugi je... Yang pompuan-pompuan kat sana tuh kalau nak carik laki... carik yang macam ni ok... senang korang nak basoh
pinggan.. ngeeee...

Tapi kan yang memelikkan aku... budak-budak rumah neh memang kuat makan... Tapi badan diorang... korang nak tengok??

Macam Ni Je Kerempeng

Ceit... Ape Ape Pon... Mama... Thanks... Sebab Ajar Orang Buat Keje Rumah... Sekarang Orang Boleh Simpan Duit Makan Orang Untuk Beli Jacket ZARA.. Hahahah (macam Banyak Je Duit Kau Kan).. Sape Cakap Lelaki Tak Guna Belajar Masak.. (Ayat Hipokrit.. Dulu Kau Gak Yang Cakap)

P/s : Wait For Me And I Will Take U To Be Mine Forever... (Untuk Orang Yang Paham Je)..

4 comments:

afni said...

dude! seriously, u pandai masak ke? wow. looks yummo tho'.
now i'm starting to feel shy coz i tak reti masak! LOL

Railey said...

Mane Ade Pandai... Boleh sikit2 je la... Belajar Suda... Hahahaha

afni said...

oho. berlagak ye. i last masak 2 taun lepas la. heeeeeeee

Railey said...

Owh... Da Basi Da Lauk Itu... baek Tak Payah... Ngee....